نتایج جستجو برای عبارت :

صفات روبرو به ترتیب چه صفاتی از خداوند هستند؟ عجز نیاز – رازقیت \- بخشندگی

 وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ(۲۲-نور)ببخشید و چشم بپوشید ، آیا دوست ندارید خداوند شما را ببخشد؟ و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است. پیام:بخشندگي یکی از صفات خداوند است پس هرچه ما ببخشیم خداوند هم مارا می بخشد. خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است. 
باسمه تعالی                سوالات تستی درس پیام های آسمان پایه نهم       دروس یک تا پنج 1-  حدیث روبرو از کیست؟    آنچا ایمان را در دل پایدار می کند دوری از گناهان است.الف) امام باقر ع           ب) امام علی  ع              ج) پیامبر اکرم ع               د) امام صادق ع2-  یکی از بهترین راه های دستیابی به شناخت صفات خداوند الف) مراجعه به کلام پیامبران اوست     ب) مراجعه به کلام خود اوست    ج) انجام احکام اوست      د) هیچ کدام3-  همه
خداوند که از آدمهای منفی ضرر نمی خورد، به وسیله صفتی از صفاتش هست که ما نمی دانیم! که خداوند صفات بسیار زیادی دارد، و ما نسبت به بسیاری از آنها نابینا و ناشنوا هستیم. نه اینکه خداوند، مانع کردنش از ضرر از بدیها را با قدرت یا پاکی یا . اش کنترل کرده باشد، بلکه همانطور که رفت، برگرفته از صفات دیگرش هست که ما نمی دانیم و به آنها نابینا و ناشنواییم. 
خداوند که از آدمهای منفی ضرر نمی خورد، به وسیله صفتی از صفاتش هست که ما نمی دانیم! که خداوند صفات بسیار زیادی دارد، و ما نسبت به بسیاری از آنها نابینا و ناشنوا هستیم. نه اینکه خداوند، مانع کردنش از ضرر از بدیها را با قدرت یا پاکی یا . اش کنترل کرده باشد، بلکه همانطور که رفت، برگرفته از صفات دیگرش هست که ما نمی دانیم و به آنها نابینا و ناشنواییم. 
الله مشهورترین و زیباترین نام‌ و به معنای خداوند است اسامی نیکوی خداوند یا همان اسماء حسنی شامل صفات و نام‌هایی برای خداوند است که هر کدام از آن‌ها فضیلتی خاص برای رفع گرفتاری‌ها و بر آورده شدن حوائج دارند. معانی نام‌های زیبای خداوند به طور کلی اسامی خداوند که در قرآن کریم ذکر شده‌اند به بیش از ۲۰۰ نام می‌رسد. در میان این نام‌ها، ۹۹ عدد از آن‌ها را اسماء الحسنی یا نام‌های نیکوی خداوند می‌نامند. در این مقاله مشهورترین و زیباترین نام‌ه
سی از امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل می کند که رسول خدا صلی الله علیه  فرمود بر امت من زمانی بیاید که باطن آنها پلید و ظاهرشان به جهت طمع در دنیا آراسته باشد و خداوند را در نظر ندارند عمل آنها ریا است و از او نمی ترسند. خداوند نیز همه آنان را عقوبت خواهد کرد و هر چه دعا کنند حتی غریق مستجاب نخواهد شد.1 - دلها مملو از خبائث و صفات رذیله می شود.2 - مردم تظاهر به خوبیها می کنند در حالی که دلشان از خوبیها خالی است3 - هدف از این تظاهرات فرورفتن در کثا
پاکیزگی نشانه ی خداست! اذکار مثل دارو هستند. دز خاص و شرایط زمانی خاص مصرف خودشان را دارند و باسنجش و تجویز استاد ذکر تجویز می شود برای بعضیها استاد ذکر؛ لا اله الا الله. یا صفات جلالی به تعداد می دهد یا صفات جمالی را به تعداد خاص تجویز می کند . اما برای خیلی ها استغفار بی عدد می دهد. بیشترشان همین که چندتااستغفار از ته دل گفتند گره هایشان باز می شود! استغفر الله الذی لا اله الا هو الحی القیوم ذو الجلال و الاکرام و اتوب الیه خداوند به اینگونه آدم
عرفا مجموعة نظام هستی را به شکل دایره ترسیم می‌کنند و آن را دایره وجودیه می‌نامند.(اسفار، ج۷، ص ۱۰۷ و ج ۸، ص ۱۳۲؛ )طبق آیه :إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ» ، نقطه شروع و پایان خداوند است. یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِیهِ.یعنی:ای انسان همانا با رنج و زحمت به سوی پروردگارت روانی و (عاقبت) او را ملاقات خواهی نمود.دایره وجودیه به دو نیم دایره یا قوس تقسیم می شود :1- قوس نزول که هستی از مرا
صفات شخصیتی در مدل 5 عاملی شخصیت ویژگی‌های شخصیتی و راه‌های شناخت آن‌ها در مدل شخصیت شناسی 5 عاملی یا Big 5 روش تفکر است که شخصیت را معلوم می‌کند. صفات شخصیتی بلوک های ساختاری شخصیت هستند. پس یک ویژگی شخصیتی چیست؟ به طور خلاصه، این یک روش نسبتاً پایدار در تفکر و رفتار است که می تواند برای توصیف شخص و مقایسه و تضاد آن شخص با دیگران استفاده شود.
۱)لحن ستایشی:این لحن خاص ستایش خداوند است. در هنگام خواندن متن های ستایشی باید دو موضوع در نظر گرفته شود:نخست:تقدس ساحت الوهیت  . دوم:رابطۀصمیمانۀ بنده با آفریننده؛یعنی خواننده باید بالحنی متواضعانه ،نرم و لطیف،صمیمانه خداوند را ستایش کند. مانند تحمیدیه ها که در دیباچه ها و مقدمۀ کتاب های نظم و نثر دیده می شود.در ستایش ها معمولا صفات خداوند یکی پس از دیگری شمرده می شود وشاعر با حالتی آن را  بیان می کند که گویی از بیان آن ها لذت می برد و به آن
خداوند، مهربان بی‌انتهاست؛ البتّه تا جایی که مهربانی معنا داشته باشد و مخالف عدالت و اوصاف خوب دیگر او نباشد! گروه دین و اندیشه: خداوند متعال به عنوان سرچشمه همه عالم که بدون او هیچ چیز وجود نمی‌یابد، دارای کامل‌ترین صفات خوبی‌های بی‌نهایت است. یعنی خوبی‌هایی همانند؛ علم، زیبایی، قدرت و. را بی‌اندازه و بی‌نهایت دارد. رحمت و مهربانی خداوند متعال نیز به عنوان یک صفت خوب و پسندیده بی‌نهایت است. حال سؤالی که در این زمینه مطرح می‌شود این
بسم الله الرحمن الرحیم : "باء" معنی باء در بسمله معنی الصاق و اتصال و اختلاط است . برای اتصال به الله باید از راه اسماء و صفات الله ورود پیدا کرد چون راه درک ذات خداوند بسته است و به همین منظور گفته نشد : بالله و ذکر شد بسم الله . نکته دیگر اینکه بسم الله متعلِق است به فعلی که عام باشد و همه اعمال انسان را تشکیل دهد مثل اَعیشُ یا اَعملُ ، برای اینکه همه افعال انسان برای متصل گشتن و اتصال به خداوند است .درباره رحمان و رحیم هم میتوان گفت که به یک معنا
خداوند خالق تمام موجودات است. یکی از صفات خدا، ” رزاق ” می باشد یعنی ” بسیار روزی دهنده . خداوند روزیِ تمام مخلوقاتش را میدهد، چه مخلوق خطاکار باشد چه درستکار، و این از رحمانیت و فضل او سرچشمه می گیرد. خداوند جهان را آفرید و انسان را هم همینطور. به انسان فرصت زندگی کردن داد تا در این جهان عظیم، با تلاش و تکاپوی خود، زیبا زندگی کند و برای جهان دیگرش که جاودان و همیشگی است، توشه هایی از معنویت و اخلاص جمع کند.
به صفاتی که از طریق والدین به فرزندان منتقل میشوند صفات ارثی میگویند. مانند توانایی لوله کردن زبان، رنگ چشم، آزاد یا پیوسته بودن نرمۀ گوش. اما سؤال اینجاست که چه عاملی باعث انتقال خصوصیات و ویژگیهای یک انسان به فرزندان میشود؟ بدن انسان از تقسیمهای متوالی یاختهای به نام یاخته تخم به وجود آمده است. یاخته تخم نیز از ترکیب دو یاخته جنسی نر و ماده به وجود آمده است. با توجه به این مطالب متوجه میشویم که عامل اصلی انتقال صفات و ویژگیهای ارثی هر چه که
 علت گفتن الله اکبر به هنگام مشاهده ضریح ائمه اطهار علیهم السلام و به هنگام خواندن زیارت جامعه کبیره، بدین خاطرست که این اماکن و این احادیث قدسی،جلوه گاه و تجلیگاه جمال خداوند  و محل انعکاس نور و وجه  خداوند هستند هر چند تمام عالم هستی جلوه جمال الهیست اما بارگاه ملکوتی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، جولانگاه و تجلیگاه و آینه ی تمام نمای عظمت عرش الله هستند چراکه امام وجه الله ست،نورالله ست عین الله ست، باب الله ست. و فقط این اماکن
در طول تاریخ بشریت، کم تر انسانی وجود دارد که مانند پیامبراسلام تمام خصوصیات زندگی اش به طور واضح و روشن بیان و ثبت شده باشد.خداوند متعال در قرآن کریم کتابی که خود حافظ اوست (1) و بدون هیچ تغییری تا قیامت باقی است با زیباترین عبارات و کامل ترین بیانات، آن حضرت را معرفی نموده و با عالی ترین صفات ستوده است.خداوند متعال می فرماید: انک لعلی خلق عظیم »; (2) ای پیامبر!تو بر اخلاقی عظیم استوار هستی.
 خیلی از زمانها،و در مواقعی که مشکلی ایجاد میشه،و یا با چالشی روبرو میشیم که انتظارش رو نداشتیم،اولین عکس العمل من این هست که در ناراحتی فرو میرم،و بد تر از این ناراحتی این هست که من این ناراحتی رو مخفی میکنم تا کسی متوجه نشه،، من حتی این موضوع رو از خداوند هم میخوام مخفی کنم،از خدایی که بر همه چیز آگاه هست،،او قلب مرا میداند و از همه مشکلات من آگاه است،، اول خودم تلاش میکنم با تلاش انسانی خودم درست کنم همه چیز رو،،و زمانی که نمیتونم کاری کن
سرآغاز دین، معرفت و شناخت اوست و کمال معرفتش تصدیق به ذات پاک اوست و کمال تصدیق به او همان توحید اوست و کمال توحیدش، اخلاص براى اوست و کمال اخلاص براى او، نفى صفات ممکنات از اوست. چرا که هر صفتى (از این صفات) گواهى مى دهد که غیر از موصوف است و هر موصوفى (از ممکنات) شهادت مى دهد که غیر از صفت است، پس هر کس خداوند سبحان را (با صفاتى همچون صفات مخلوقات) توصیف کند او را با امور دیگرى قرین ساخته و آن کس که او را با چیز دیگرى قرین کند دوگانگى در ذات او قائ
در قسمت قبل گفته شد : " الله " مجموعه‌ای از بیکران و بیشمار "صفات" و "اسماء" پدیدار شده از ظهور بیشمار "مفاهیم" نهفته در هو یا کنه حق است . از آنجا که صفت فاعلی نور (فی‌ذاته ظاهر در هو ) ذاتِ صفات و اسماءِ نهفته در کُنهِ هو را در " الله " ظاهر و آشکار نمود ، لذا الله را " ذات حق " گویند. همانطور که صفت فاعلی نور (روشنایی ) در هو موجب ظهور مفاهیم به صفات و اسماء حُسنی در الله گردید ، به همانگونه صفت فاعلی نور در الله نیز موجب بروز و نورانی‌‌شدن تمامی بیشم
آیاتی که در متن شبهه ذکر شد نیز از همین قبیل است یعنی اصلِ یاری مردم در دنیا و آخرت تنها برای خداوند است و اگر ملائکه ، انسان ها را یاری می کنند ، مامور و واسطه ی خداوند در این امر هستند . خلاصه ی جواب : اصل یاری کردن مردم از ناحیه ی خداوند است که به واسطه ی ملائکه انجام میشود . بنابراین ، یاری کننده ی حقیقی فقط خداوند است و ملائکه ، تنها واسطه ی در این امر هستند . با این بیان ، تناقضی بین آیات ذکر شده نیست .
کسانی که بیش از 11 ساعت در روز می نشینند فارغ از اینکه در ساعات دیگر روز چقدر فعال و در حرکت باشند، به نسبت سایرین با احتمال بیشتری از مرگ زودرس روبرو هستند.همچنین بیش از سایرین با احتمال ابتلا به اضافه وزن، ی ماهیچه ها ، مشکلات در مفاصل، نارسایی های قلب و عروق و حتی احتمال سکته و ایست قلبی روبرو هستند. کسانی که ساعت‌های زیادی از روز را پشت میز می‌گذرانند و به اصطلاح پشت میزنشین‌ هستند، از کمردرد و دست و پا درد شکایت دارند و از این‌که مجبو
✍️ از جمله روایاتی که مکررا مورد استناد فلسفه صدرایی به تاسی از عرفان ابن عربی برای اثبات توحید تشبیهی و وحدت وجودی قرار گرفته، روایت نبوی ان الله خلق آدم علی صورته» است. فلسفه صدرایی روایت را چنین معنا می کند که خداوند آدم و انسان را بر صورت خویش آفریده و انسان مظهر اسماء و صفات الهی و  شبیه خداوند است. 
اخلاق در لغت به معنی صفت نفسانی یا هیأت راسخهای است که انسان در اثر آن حالتِ نفسانی، بدون فکر، اعمال، رفتار و گفتارهایی را انجام میدهد. این معنای لغوی، اخلاق را به فاضله و رذیله تقسیم میکند. گزارههای اخلاقی از حُسن و قبح، باید و نباید و صفات خوب و بد اعمال و رفتار آدمی، سخن میگویند. بنابراین اخلاق عبارت است از صورت درونی و باطنی انسان. اگر اخلاق آدمی، خداپسند، خوب و دارای صفات حسنه باشد، چهره و باطن انسان زیبا و خدایی خواهد شد و اگر دارای صفات
نیایش با خداوند و عرض نیاز به پیشگاه او، محبت خداوند را در دل تقویت میکند،غفلت را کنار میزند و انسان را از امدادهای او بهره مند میکند. در میان مناجات و دعاها ، نماز جایگاه ویژه ای دارد.نماز، عبادتی است که خداوند خود به ما آموزش داده و از ما خواسته که با او اینگونه سخن بگوییم. این عبادت، حداقل پنج نوبت در شبانه روز انجام میشود و به طور مداوم ما را به یاد خدا می اندازد و حضور او را در زندگی ما تقویت میکند.
زبان انگلیسی(ضمایر ملکی)
ضمایر ملکی یا Possessive Pronouns ضمایری هستند که مالکیت را نشان می دهند. صفات ملکی یا determiners Possessive نیز همین وظیفه را به شکلی دیگر در جمله انجام می دهند.
 
جدول ضمایر و صفات ملکی

 
مفرد
جمع

اول شخص
دوم شخص
سوم شخص
اول شخص
دوم شخص
سوم شخص


صفت ملکی
my
your
his
her
its
our
your
their

ضمیر ملکی
mine
yours
his
hers
its
ours
yours
theirs

 
صفات ملکی: صفات ملکی کلماتی هستند که در کنار اسم قرار می گیرند و مالکیت آن را نشان می دهند.
I am looking for my hat.
(من به دنبال کلاهم می گر
فضیلت دعا و روز عرفه روز عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی است و کسی که بتواند این روز را در عرفات» باشد، توفیق بزرگی دارد. این روز، اعمال و دعاهای فراوانی دارد و بهترین عمل در این روز، دعاست این روز، برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق تر با خداوند متعال و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسیار مناسب و مغتنم است.
پشت سر، پشت سر، پشت سر جهنمه روبرو، روبرو قتلگاه آدمه روح جنگل سیاه با دست شاخه‌هاش داره روحم رو از من می‌گیــره تا یه لحظه می‌مونم جغدها تو گوش هم میگن پلنگ زخمی می‌میـــره راه رفتن دیگه نیست حجله پوسیدن من جنگل پیـره پشت سر، پشت سر، پشت سر جهنمه روبرو، روبرو قتلگاه آدمه قلب ماه سر به زیر به دار شاخه‌ها اسیر غروبش رو من می‌بینم ترس رفتن تو تنم وحشت موندن تو دلم خواب برگشتن می‌بینم هر قدم به هر قدم لحظه به لحظه سایه دشمن می‌بینم پشت سر
دقت کردین چقدر از واژه " سگ " تو ادبیاتمون استفاده میکنیم؟ - بیچاره از صبح مثل سگ کار میکنه آخرشم هیچی به هیچی. - حرفشو باور نکن بابا! داره مثل سگ دروغ میگه!. - دختره مثل سگ درس می خونه! - چرا دوباره سگ شدی؟! مگه حرف بدی زدم؟ - سگ تو روح هر کی اینجا آشغال بریزه!. - وای بازیگره چقدر خوشگله توله سگ! - . مگه این جونور بیچاره چیکار داره بهمون؟ هم برای توصیف صفات خوب ازش استفاده میکنیم، هم برای صفات بد.
دل قوی دار خداوند عیسی مسیح برایت نقشه های بزرگ و بی نظیری دارد به او اعتماد کن و تلاش کن و دعا کن و برای جلال نام خداوند سرود شادی بخوان و خداوندرا پرستش کن و شکرگزار حضورش در زندگی ات باش. او نسبت به رنج و انتظارت بی تفاوت نیست. او عاشق است سلام و درود خداوند بر شما فرزندان نور و راستی روز یکشنبه تون پر از برکت و فیض خداوند عیسی مسیح
این مکانیسم شامل نسبت دادن آرزو ها ،تمایلات،انگیزه ها و خصایصی که از سوی فرد ناپسند تلقی می شود ،‌به دیگران است . ضرب المثل کافر همه را به کیش خود پندارد ، نمونه ای از این مکانیسم است. اشکال این مکانیسم آن است که فرد با نسبت دادن صفات نامطلوب و نامعقول خود به دیگران، در حقیقت توجیهی برای این صفات نامطلوب فراهم میکند و در نتیجه فرصت نمی یابد که به رفع منطقی و صحیح آنها اقدام کند . _ برگرفته از کتاب روانشناسی شخصیت دکتر یوسف کریمی

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

پايگاه مقاومت شهيد سليمان خاطر تره دان